Oddelená strava ponúkaná v dennom menu

18.02.2011 22:00

Jedlo musí človeku chutiť a poskytovať mu potešenie. Žiadne stravovanie nefunguje trvalo na princípoch zákazov a pravidiel. Úspešné je len vtedy, ak je chutné, vyvážené, pestré a plnohodnotné. A to platí aj o oddelenej strave.

Oddelená strava nie je diéta, je to predovšetkým úprava jedálnička a životného štýlu.

Princí je jednoduchý, ide o rozdelenie jedál do 3 skupín: bielkoviny- živočíšna skupina ( mäso, vajcia, ryby, morské plody, niektoré ovocie najmä citrusy), sacharidy- rastlinná skupina (chlieb, ryža, strukoviny, koláče, cestoviny, niektoré druhy zeleniny (zemiaky, kukurica), sója, med, niektoré druhy ovocia- banány, figy, hrušky, ďatle) a neutrálne potraviny- zeleninová a ovocná podskupina (základom je veľa zeleniny, ktorú používame hlavne ako prílohu k predchádzajúcim dvom skupinám,z ďaľších potravín sú to orechy, koreniny, bylinky, huby, klíčky,mliečne výrobky, syry, údené výrobky a tuky- predovšetkým oleje lisované za studena).Pravidlom je, že sa celý deň jedia len bielkoviny s neutrálnymi potravinami a druhý deň len sacharidy s neutrálnymi potravinami.

Potraviny bohaté na bielkoviny sa v rámci jedného jedla nekombinujú s potravinami bohatými na cukry.

Dôležitá je konzumácia veľkého množstva zeleniny, ktorá obsahuje veľa vlákniny a vyvoláva pocit nasýtenia.

Je potrebné dodržiavať pravidelný pitný režim.

 

Vďaka oddelenej strave sa ľudia môžu cítiť lepšie a zdravšie. Aj to sú dôvody, prečo sa teší takému záujmu a popularite.